Содержание
- 1 История праздника Преображение Господне описана во всех евангелиях
- 2 Особо почитают икону «Преображение Господне» Феофана Грека
- 3 На праздник Преображения Господня икона выносится в центр храма
- 4 19 августа в день празднования Преображения принято светить новый урожай
- 5 Вечером накануне праздника перед иконой Преображения Господня читается канон
19 августа в Русской православной церкви празднуется великий праздник, который называется Преображение Господне. Этот праздник относится к двунадесятым и считается одним из важных праздников.
…Он (Господь) преобразился пред ними (учениками): и просияло лице Его, как солнце, одежды же Его сделались белыми, как свет…
История праздника Преображение Господне описана во всех евангелиях
Иисус Христос говорил своим ученикам, что Ему уготована смерть, и через три дня после нее Он воскреснет. Ученики не могли поверить в такие слова, ведь считали Его Мессией, Который должен освободить Израиль.
Через несколько дней после данного пророчества, Иисус взошел для молитвы на гору Фавор вместе с Иоанном, Петром и Иаковом. Это были его самые близкие ученики. Считается, что именно здесь и произошло событие, которое можно увидеть на иконе.
Вот что об этом событии написано в Евангелии Матфея: «Он преобразился пред ними: и просияло лице Его, как солнце, одежды же Его сделались белыми, как свет (Мф. 17:2). Но на этом чудо не закончились. Рядом с Иисусом Христом появились Илия и Моисей. Это ветхозаветные пророки, которые говорили с Ним.
На учеников Иисуса Христа это событие произвело огромное впечатление. Особенно их потрясло, когда из облака раздался Божий глас:
…Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Моё благоволение; Его слушайте.
Когда это облако исчезло, Иисус остался вместе со своими учениками. Он сказал Своим ученикам, чтобы они никому не говорили о том, что видели и слышали.
Особо почитают икону «Преображение Господне» Феофана Грека
Феофан Грек — известный выдающийся иконописец. В центре его иконы «Преображение Господне» изображен Иисус. В обычное время одет Он в скромные одежды, но здесь он явлен в Своем величии и силе. Внизу на иконе мы видим павших в испуге учеников Христа.
Икона разделена она на 2 части. В верхней части мы видим небесную часть, которая изображена в светлых тонах. Нижняя показана в темных тонах. Такой контраст символизирует Божественное чистое небо и греховное земное существо.
На праздник Преображения Господня икона выносится в центр храма
На праздник Преображения Господня икона выносится в центр храма. Перед ней совершаются молитвенные песнопения.
В чем помогает икона Преображение Господне (Христово)? Икона помогает очистить душу от грехов, укрепить свою веру.
19 августа в день празднования Преображения принято светить новый урожай
В этот день также в храме принято святить новый урожай. Люди приносят яблоки и другие фрукты, освящают их и приносят в дом.
Вечером накануне праздника перед иконой Преображения Господня читается канон
Вечером накануне праздника перед иконой Преображения Господня читается канон. В этот день канон можно читать и дома.
Молитвы канона должны быть прочитаны искренне, от чистого сердца.
Канон:
Песнь 1
Ирмос: Лицы израильтестии, невлажными стопами понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Глаголы животныя другом Христос, и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во Мне Отца познайте; Светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися. (Дважды.)
Слава: Силою язык облечетеся, друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся, яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.
И ныне: Днесь Христос, на горе Фаворстей просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак; светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.
Песнь 3
Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою, сего ради утвердися в Господе сердце мое.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Во всего Адама облекся, Христе, очерневшее, изменив, просветил еси древле естество и изменением зрака Твоего богосоделал еси. (Дважды.)
Слава: Столпом огнезрачным, и облаком древле, Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.
И ныне: Столпом огнезрачным и облаком древле Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.
Господи, помилуй (трижды).
Седален, глас 4-й
На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени, едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. Иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.
Слава, и ныне, тойже.
Песнь 4
Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носим: слава силе Твоей, Господи.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Да увериши славное строение Твое, Христе Боже, яко Сый прежде век и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.
Слава: Соглаголюще, предстояху раболепно Teбе, Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака и тонким хладом беседовал еси: слава силе Твоей, Господи.
И ныне: Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей и взятый на колеснице огненней Илия, Христе.
Песнь 5
От света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, во свете Твоем пути наша направи.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Пред лицем Твоим горы уклонишася; свет бо и пред ногами неботечныя лучи, Христе, солнца прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Се Спас, − вопияху Моисей и Илия учеником, на горе святей Фаворстей оглашаемым, – Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.
Слава: Неизменное естество, человеческому примешся, обильно невещественнаго Божества Свет изобнажив апостолом, неизреченно возсия.
И ныне: Тя, присносущное сияние, во Отечестей славе ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете Твоем пути наша направи.
Песнь 6
Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Сияния паче солнца Свет яснейший, Спас, просияв на Фаворе, нас просветил есть. (Дважды.)
Слава: Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси, Христе, и, лесть всю омрачив, нас просветил еси.
И ныне: Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.
Кондак, глас 7-й
Икос
Песнь 7
Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Облиставшеся Светом неприступныя славы на Фаворстей горе, апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Сиянием Божественнаго шума и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми, апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.
Слава: В неприступном Свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: отец наших Боже, благословен еси.
И ныне: С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака Свет, возгремеша: отец наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
В Вавилоне отроцы, Божественною распалаеми ревностию, мучителя и пламене прещение мужески попраша, и, посреде огня ввержени, орошаеми, пояху: благословите, вся дела Господня, Господа.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста лицем, иже закону старейшия и благодати показа поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Неприступною славою на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый Свет, Отчее сияние, тварь уяснив, человеки обожи, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Священнолепно стояще Моисей же и Илия на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно Ипостаси видевше, Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите, вся дела Господня, Господа.
Слава: Иже во зраце Божественнаго ради явления лице прославися иногда Моисеово, Христос же, яко ризою, Светом и славою одевается, Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.
И ныне: От светородна облака Христа ученицы объята зряще на Фаворе и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем Сего пояху и Духом: благословите, вся дела Господня, Господа.
Песнь 9
Припев: Величай, душе моя, на Фаворе преобразившагося Господа.
Ирмос: Рождество Твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко Плотоносец явися на земли и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем вси величаем.
Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же и к земли преклоньшеся, Тебе, Владыце всех, поклонишася.
Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо Светов, − Сей есть Сын Мой Возлюбленный, – апостолом вопияше: Того послушайте.
Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, Сей есть, − вопияху, – Спас наш.
Образе непременный Сущаго, недвижиме, печать неизменна, Сыне, Слове, Мудросте и мышце, деснице Вышняго, Сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.
Светилен
Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение